måndag 16 maj 2011

Från dansbanan i Hynnenäs till en bal på slottet?

Ja, så skulle man kunna sammanfatta kommande vecka, och visst stämmer det, men den innehåller mycket mer än så. Dock startade veckan med just dans. Trots hällande regn och 6 plusgrade var det en härlig stämning i Hynnenäs och Björkbackens festplats när jag under söndag eftermiddag återinvigde den gamla dansbanan. Ytterligare ett bevis på hur eldsjälar med envishet och engagemang håller liv i landsbygden.

Måndagen är fylld av olika möten i Stockholm, alla på ett eller annat sätt med bäring på Kronoberg, innovation och tillväxt. Tisdag och onsdag är jag i Växjö och torsdagen ägnar Länsrådet Lennart Johansson och jag åt Bolmentunneln. Tillsammans med Sydvattens ordförande ska vi diskutera framtidsfrågor och hur vi kan hjälpas åt för att bygden kring tunneln ska kunna fortsätta utvecklas. På kvällen bjuder Maud Olofsson till arbetsmöte kring regeringens Innovationsstrategi.

Fredagen börjar med ett Leanseminarium på Utvandrarnas Hus, där jag ska ge min bild på hur vi på Länsstyrelsen arbetar med att bygga en kultur som främjar ständiga förbättringar: På eftermiddagen leder jag Hushållningssällskapets årsstämma i Kalmar och på kvällen är det dags för Akademisk Högtid för Linnéuniversitetet – detta år är det Växjö som står värd. Lördagen inleds med brunch hos Biskop Jan-Olof Johansson och därefter är det i samband med 200-årsjubileumet av Hushållningssällskapet Kalmar-Kronoberg-Bleking bankett på Kalmar slott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar